Itt állok tizenhét évesen.
És arra kellet ráébrednem,
Hogy arcom valahogy nincsen,
E versnek vége ez minden.

Inkább most mégsem,
Leírom történetem.
Így talán kétes,
Hogy e sztori részletes.

Ez az arc nem igazi.
Tudtam mindig, hogy hamis.
Azok látják, akiknek ott van,
Nem látják a többi maszkomat.

Azok, akik pedig ismernek,
Igazából ők sem engem,
Hanem bizonyos maszkokat látnak.
Az álarcok mások mindahányan.

A maszkom kopni kezdett.
Már nem téveszt meg engem.
Érdekelni kezdett, mi van alatta?
Van-e rendes arc vajon, vagy maszk van csak?

Amit most látok az alatt,
Még több maszk van, vagy már az arc?
És a gondolkodás, hol folyik?
Sajátok a gondolatok itt?

Csak mert lehet, hogy nem enyémek.
Az igazságtól félnem kéne?
Úgy viszket az arcom,
Lerántom a maszkom.

Három… Mindjárt megteszem.
Kettő… Szemem sem rebben.
Egy… Nem megy, nem merem,
Maszkot le nem veszem.

Milyen lehet az igazi énem?
A látványától ó, miért félek?
Ilyen maszkja másoknak is ott van?
S magukat nem ismerik titokban.

Nem. Nem érdekelnek mások,
Én akkor is belevágok.
Ha, összeszedem bátorságom,
És megszerzem az igazságot.

Vajon ha sikerül lerántanom,
És arcomat álarc nélkül hagynom,
Akkor elvesztem-e azokat,
Kiket, neveztem barátoknak?

Egyébként mióta van rajtam maszk?
Vajon hogyan került fel oda az?
Hogy tudta leplezni az egóm?
Arcom milyen volt, és milyen most?

Ha arcom nem tetszik,
Új maszk majd elrejti.
Mostaninál jobb, viszont nem álom.
Rájönnének, hogy csak én kreálom.

Gondolkodást már abbahagyom,
Mivel az ilyen gondolatok,
Csak elveszik bátorságom.
Eldöntöttem, most lehántom.

Egy… Vajon milyen vagyok?
Két… Na, jó, nem agyalok.
Há… Maszkom leveszem,
Arcomra nézhetek.

Végre megismerem,
Személyiségemet.
Új dolgokat tudok meg magamról.
Én kedvesebbnek hittem magamot.

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholantologia.blog.hu/api/trackback/id/tr737506056

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása